23-ПО МУМ   

fncqbkg


06.04.2020 р.

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 1
ТЕМА. Методика навчання письма в букварний період. Види робіт з письма в букварний період.

Інструктаж щодо виконання роботи
-  Ознайомтесь із вимогами до сучасного уроку письма НГ (див.нижче).
- Відновіть у пам’яті структуру уроку письма на вивчення нової букви в букварний період.
- Перегляньте відеозапис уроку на вивчення рядковою літери «н».
Під час перегляду заповніть таблицю:

Можна роздрукувати на А 4 і вписувати.

Тема уроку: Написання рядкової «н».
Мета уроку.
Формування предметних компетентностей.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Формування ключових компетентностей.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________

Обладнання:__________________________________________________________

Хід уроку
(Етапи уроку та види роботи)
Зауваження

І. Організація класу до уроку
У цікавій віршованій формі
ІІ. Актуалізація опорних знань

1…………………
Спирається на знання, отримані на уроці читання



ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Доступно пояснила учням необхідність засвоєння нових знань




ІV. Вивчення нового матеріалу
1) Звукові аналітичні та синтетичні вправи зі звуками [н],[н']















































































 

V. ЗАВДАННЯ ДЛЯ СПОСТЕРЕЖЕННЯ Й АНАЛІЗУ УРОКУ ПИСЬМА

В БУКВАРНИЙ ПЕРІОД

Урок письма в букварний період
1.            Проаналізуйте етап повідомлення учням теми і мети уроку.
2.            Назвіть види звукових аналітичних і синтетичних вправ, які були використані на уроці.
3.            Простежте послідовність навчання написання нової букви:
-            показ зразка писаної букви;
-            аналіз будови букви з переліком її елементів;
-            прийоми засвоєння конфігурації літер;
-            показ написання букви на дошці з поясненням послідовності зображення елементів;
-            вправи з написання букви учнями / «повітряне» обведення букви, написання за контурами та ін./
4.            Кількість, місце і зміст фізкультхвилинок та динамічних пауз.
5.            Методика проведення звуко-буквеного аналізу слів, робота з розрізною азбукою, пояснення з’єднань букв у складах і словах.
6.            Види робіт з розвитку мовлення.
7.            Використання вчителем унаочнення, дидактичного матеріалу.
8.            Проаналізуйте індивідуальну роботу вчителя на уроці, місце самостійної роботи учнів.
9.            Проаналізуйте, чи досягнуто мети уроку.
10.         Запишіть підсумок уроку.

Підготовка висновків
Завдання 1: визначити бажаний результат педагогічної діяльності, визначити, чи досягнуто такого результату на уроці, вказати на помилки в проведенні уроку, дати дієві критичні зауваження до роботи вчителя.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 2: висловити враження від уроку, надати рекомендації щодо його покращення, довести доцільність використання тієї чи іншої педагогічної технології під час вивчення теми.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



До уроків навчання грамоти ставляться загально-дидактичні і спеціальні методичні вимоги
Загально-дидактичні вимоги:
а) виховний характер уроку, чіткість виховної мети: які моральні якості будуть розвиватися на даному уроці;
б) чіткість навчальної мети уроку: що нового діти дізнаються, чого навчаться, які навички і вміння будуть розвиватися, яка стадія розвитку цих умінь і навичок, який буде рівень їх пізнавальної активності, мислення, який буде етап вивчення теми і т. ін.;
в) наступність і перспективність уроку, його зв’язок із попередніми і наступними уроками, його місце серед уроків з даної теми, з даного розділу програми;
г) розмаїття методичних засобів і прийомів роботи, варіативність роботи над матеріалом, залежність вибору методичних засобів від характеру матеріалу і завдань навчання, доступність методики – її цікавий та ігровий характер;
г) диференційований та індивідуальний підхід до учнів у процесі уроку; наявність зворотного зв'язку (від учнів - до вчителя) на всіх етапах уроку;
д) навчання учнів прийомів розумової праці («вчити учитися»), тим умінням, які є необхідною умовою успішного навчання в школі;
є) обов’язкові також й інші дидактичні вимоги – науковість, доступність матеріалу і т. ін.
Спеціальні (методичні) вимоги:
а) обов’язковою умовою будь-якого уроку рідної мови є турбота вчителя про мовленнєве середовище: на уроці має звучати правильне, виразне, образне, точне, логічне мовлення; панувати атмосфера культури мовлення. Усе, що використовується на уроці, має бути зразковим і за формою, і за змістом. Кожний урок має виховувати «мовне чуття», любов до рідної мови, до живого, яскравого, виразного слова;
б) на кожному уроці, як читання, так і письма, обов’язково повинна мати місце робота з розвитку мовлення учнів: збагачення, уточнення і активізація словника, складання і аналіз речень, робота над словосполученням, усні висловлювання, переказ, читання напам’ять, драматизація і т. ін.; часто ці види роботи переплітаються з іншими – зі звуковим аналізом і синтезом, із читанням, письмом і т. ін.;
в) на кожному уроці читання і письма необхідними елементами повинні виступати різноманітні прийоми звукового і буквеного аналізу і синтезу – підготовка до читання або, що важливо, письма, а також самостійні вправи;
г) безпосередня робота для формування умінь і навичок читання і письма повинна займати приблизно 2/3 уроку за часом (у поняття «читання» входить підготовча робота перед читанням, а також аналіз змісту прочитаного; це можна сказати і про поняття «письмо»);
д) на кожному уроці читання і письма має використовуватися матеріал для зразка – додаткові тексти для усної роботи: уривки з творів поетів, письменників української і зарубіжної літератури, фольклорні твори;
е) уроки читання і письма складають нерозривну єдність: урок читання готує учнів до уроку письма, а урок письма є продовженням попереднього уроку читання, тобто реалізується принцип наступності і перспективності.






Комментарии

Популярные сообщения из этого блога